-
Co się stanie jeśli po 14- dniach testowych zrezygnuję z zakładania sklepu?
Idealny sklep powinien spełniać wszystkie Twoje oczekiwania. Jeżeli mimo 14 dniowego okresu testowego nie będziesz całkowicie przekonany, że chcesz kontynuować pracę na naszym systemie, możesz zrezygnować z założonego sklepu bez dodatkowych umów. Twój sklep zostanie zdjęty pozostanie zapisany w naszej bazie na wypadek, gdybyś jednak chciał do nas wrócić. Gdy tylko zdecydujesz się na korzystanie z naszych usług, wystarczy że skontaktujesz się z działem sprzedaży i podasz im dane sklepu, który założyłeś w trybie testowym. Sklep, wraz ze wszystkimi wprowadzonymi w nim ustawieniami, zostanie przywrócony. Po opłaceniu wystawionej faktury, będziesz mógł rozpocząć sprzedaż.
-
Czy w każdej chwili mogę zmienić swój plan abonamentowy?
W trakcie cyklu rozliczeniowego, możesz w każdej chwili dokonać zmiany pakietu na wyższy. Aby dokonać zmiany wystarczy skontaktować się z działem sprzedaży lub w panelu klienta dokonać zakupu nowego pakietu. Wówczas Twoja umowa zostanie przedłużona na kolejny rok, a cena zostanie pomniejszona o różnice, która wyniknie z niewykorzystania części dokonanej wcześniej opłaty abonamentowej. Pierwszego wyboru planu abonamentowego, dokonujesz podczas zawierania umowy z przedstawicielem działu sprzedaży. Obowiązuje on od momentu opłacenia faktury do czasu zakończenia trwania umowy.
-
Nie posiadam umiejętności programistycznych – czy poradzę sobie z panelem sklepowym?
Tak, oczywiście. Celem systemu Tradoro jest dostarczenie prostego i intuicyjnego narzędzia skutecznej sprzedaży. To nowe rozwiązanie, które zostało wymyślone przez handlowców internetowych dla innych przedsiębiorców, więc jest proste i pozbawione programistycznych instrukcji. Zespół Tradoro ze swojej strony dba o pełną aktualizację systemu, jak również dostarcza darmowego wsparcia technicznego oraz bogatą bazę wiedzy. Każdy Klient może liczyć na profesjonalną obsługę i pomoc w rozwiązaniu ewentualnych trudności.
-
Czy poza opłatą abonamentową płacę za dodatkowe funkcje w sklepie?
Nie płacisz, wszystko dostajesz w abonamencie. W ramach pakietów oferujemy naszym Klientom możliwość skorzystania z wielu darmowych rozwiązań. W naszej bazie znajduje się ponad 300 teł i 50 stylów środka, które można dowolnie ze sobą łączyć, tworząc własne kompozycje. Na specjalne życzenie Klientów, świadczymy również dodatkowo płatne usługi, w których skład wchodzi możliwość indywidualnej szaty graficznej sklepu.
-
Kiedy mogę zacząć sprzedawać w swoim sklepie?
Twój sklep zostanie aktywowany automatycznie po zaksięgowaniu przez system wpłaty, za wybrany przez Ciebie pakiet abonamentowy.
-
Dlaczego warto założyć sklep internetowy?
Rynek e-commerce, zwłaszcza w Polsce jest bardzo rozwojowy. W 2008 roku łączne obroty polskiego handlu elektronicznego wzrosły o 36 %, w stosunku do roku poprzedniego. Liczba użytkowników sieci stale się powiększa, wpływając tym samym na liczbę Kupujących. Internet stał się miejscem spotkań, miejscem handlu oraz coraz częściej podstawowym źródłem dochodu dla wielu przedsiębiorców. Coraz więcej Sprzedających rezygnuje z wystawiania produktów na aukcjach typu Allegro i otwiera własne sklepy internetowe. Dlaczego? Klienci e-sklepów są bardziej lojalni, dokonują zamówień o wyższej wartości oraz darzą je większym zaufaniem – dla przedsiębiorców są to priorytetowe wartości. Optymistyczne prognozy daje również obraz na przychody e-sklepów. W pierwszej połowie 2009 r. przychody sprzedawców wzrosły o ok. 19 procent, porównując z tym samym okresem roku ubiegłego. Internet daje Ci nieograniczone możliwości handlu i promocji, przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów.
Dane wykorzystane z raporty Internet Standard „Ecommerce 2009”
-
O czym powinienem widzieć, zakładając sklep internetowy?
Z założenia, sklep internetowy ma służyć zarabianiu. Jeśli chcesz, aby rzeczywiście tak było musisz dokładnie przemyśleć całą strategię Twojego przedsięwzięcia.
Podstawowe kwestie, które musisz przemyśleć to: 1. Pomysł – Twój pomysł na asortyment, wygląd sklepu, produkty promowane itp. Pamiętaj, że nie każdy pomysł, który Tobie wydaje się innowacyjny, w rzeczywistości taki jest. Sprawdź jakie jest popyt i nasycenie e-rynku podobnymi usługami. Warto już na początku zastanowić się nad zakresem asortymentu (np. czy będziesz sprzedawał rowery, czy wyspecjalizujesz się z oponach do rowerów) oraz przemyśleć, czym skusisz użytkownika odwiedzającego Twój sklep.
2. Biznesplan – nie musi byś skomplikowany. Uporządkuj pomysły, określ cel (np. jaką pozycję sklep zajmie w przeciągu roku, jakie zyski osiągnie, ilu klientów zyska), przedstaw wizję rozwoju (np. działania promocyjne, partnerskie) oraz określ mocne i słabe strony swoje oraz konkurencji. Zdarza się, że wydawałoby się najlepsze pomysły na e-biznes przegrywają z realiami rynku. Warto dowiedzieć się o tym już na początku działalności niż w trakcie jej realizacji.3. Dostawcy – nic nie skusi klienta bardziej niż atrakcyjna cena i dobrej jakości produkty. Poszukaj dostawców, którzy zaoferują Ci najlepsze warunki. Najwygodniejszą formę współpracy uzyskasz, jeśli producent lub hurtownik zgodzi się na samodzielną wysyłkę towaru zamówionego przez klienta w Twoim sklepie. Dzięki temu nie będziesz potrzebował magazynu do przechowywania towaru oraz pozbędziesz się kłopotów z transportem i wysyłką.
4. Oprogramowanie do sklepu – to silnik dla Twojego sklepu. Musi być przede wszystkim, funkcjonalny, innowacyjny i łatwy w obsłudze. Musi zminimalizować Twój czas spędzony na zarządzaniu sklepem do minimum, przyciągnąć klienta atrakcyjna grafiką i intuicyjnością sklepu, ułatwić proces zakupowy.
-
Jakich dokumentów potrzebuję, aby zarejestrować działalność w sieci?
Sklep w sieci powinien działać na tych samych warunkach co sklep stacjonarny. Nie musisz zmieniać formy prawnej, jeśli już prowadzisz działalność i planujesz poszerzyć ją o sklep internetowy. Twoim obowiązkiem jest jedynie zaktualizowanie danych, które podałeś przy rejestracji działalności, zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD). Chcąc założyć nową działalność musisz wybrać odpowiednią formę opodatkowania dochodów osiąganych z działalności gospodarczej. Wybór odpowiedniej jest zależny od rodzaju i rozmiaru prowadzonej sprzedaży.
-
Czy do prowadzenia działalności w sieci potrzebuję koncesję i pozwolenie?
Ograniczenia co do prowadzenie określonych działalności w sieci są takie same, jak w przypadku tradycyjnej działalności. Konieczność otrzymania pozwolenia będzie więc dotyczyć tych samych produktów.
-
Chcę założyć sklep w Tradoro. Czy muszę prowadzić działalność gospodarczą?
Nie – w Twoim zakresie leży, czy prowadząc sklep zarejestrujesz go jako podmiot działalności gospodarczej. W czasie rejestracji nie ma obowiązku podawania danych firmowych. Użytkownikami Tradoro mogą być również osoby fizyczne.
-
Jakie dokumenty są niezbędne do podpisania umowy?
Nawiązanie współpracy z Tradoro jest bardzo proste. Nie jesteś zobowiązany do przechodzenia skomplikowanych procedur i przesyłania zbędnych dokumentów. Nasz proces rejestracji został zminimalizowany tak, by umożliwić Ci jak najszybsze założenie sklepu internetowego. Cenimy Twój czas – bo tak jaki i Ty, wiemy, że w handlu czas to pieniądz. Wystarczy, że na naszej stronie www.tradoro.pl wybierzesz interesującą Cię opcję pakietu (do wyboru masz SILVER, GOLD, VIP, PLATINUM), wypełnisz formularz rejestracji, potwierdzisz warunki umowy i już możesz zacząć prace nad swoim sklepem. Na wpłatę kwoty za współpracę roczną (abonament) czekamy 7 dni roboczych. W tym czasie możesz już zacząć dodawać produkty i kreować wygląd sklepu.
-
Co właściwie daje i jak mogę skorzystać z wersji demo?
Panel administracyjny sklepu to Twoje codzienne narzędziem pracy. Musi więc być dopasowany idealnie pod potrzeby Twoje i Twojego sklepu. Wersja demonstracyjna umożliwi Ci szczegółowe przetestowanie wszystkich funkcjonalności systemu – począwszy od tych prostych, jak dodawanie produktów i kreowanie wyglądu sklepu, na zarządzaniu stanem magazynowym, integracji z Allegro i porównywarkami cen kończąc. Co więcej sklep utworzony w wersji testowej przejdzie na stałe administrowanie, jeśli zdecydujesz się na współpracę z nami. Tak więc praca dokonana na sklepie testowym może być zalążkiem Twojego prawdziwego sklepu.
-
Czy za wersję 14-dniową demo pobierane są dodatkowe opłaty?
Wersja demonstracyjna systemu służy do przetestowania wszystkich funkcjonalności do tworzenia i zarządzania sklepem internetowym, jakie oferuje system Tradoro. Dzięki temu możesz wybrać pakiet abonamentowy, który najtrafniej odpowiada Twoim potrzebom. Wersja jest dostępna przez 14 dni i jest całkowicie darmowa.
-
Na ile podpisywana jest umowa?
Umowa z Tradoro podpisywana jest na okres 1 roku. Każdy, kto rozpoczyna współpracę jest zobligowany do opłacenia rocznego abonamentu. Po jego upływie nie jesteś zobowiązany do żadnych świadczeń. Telefonicznie lub mailowo możesz przedłużyć abonament na kolejny rok. Masz do wyboru następujące pakiety: SILVER, GOLD, VIP oraz PLATINUM różniące się zakresem udostępnianych funkcjonalności oraz ceną abonamentową. Do Ciebie należy wybór tego, który najtrafniej odpowiada Twoim potrzebom i będzie wykorzystywany w prowadzeniu sklepu internetowego.
-
W jaki sposób naliczany jest abonament za korzystanie z usługi Tradoro?
Po zakończeniu wersji testowej, potwierdzeniu chęci współpracy i wybraniu pakietu abonamentowego, otrzymasz fakturę, którą należy opłacić w ciągu 7 kolejnych dni. Od tego momentu Twój sklep będzie działał na pełnych warunkach przez okres 12 miesięcy. W przeciągu tego czasu, w każdej chwili możesz również zmienić swój pakiet z niższego na wyższy (np. z SILVER na GOLD lub GOLD na VIP).
-
Czy są jakieś dodatkowe opłaty pobierane za korzystanie z systemu Tradoro?
Za korzystanie z dostępnych funkcjonalności Tradoro pobierana jest jedynie opłata abonamentowa. Poszczególne narzędzia, które służą do założenia, zarządzania i promowania sklepu internetowego są dostępne w ramach poszczególnych pakietów. W zależności od opcji, którą wybierzesz masz do dyspozycji mniej lub bardziej zaawansowane funkcje systemu. Za żadną z nich nie będzie pobierana dodatkowa opłata, poza abonamentową. Jeśli natomiast chcesz sklep stworzony idealnie pod swoje potrzeby (własne logo, layout, dodatkowe narzędzia administracyjne) możesz zlecić nam ich wykonanie – wówczas będzie to odebrane jako indywidualne zlecenie, za dodatkową opłatą.
-
Jakie są realne koszty stworzenia i zarządzania sklepem w Tradoro?
Realny koszt stworzenia i zarządzania sklepem internetowym przez 1 rok to 1 zł netto (koszt aktywacji) + koszt rocznego abonamentu. Za usługi wychodzące poza ramy pakietów (indywidualna grafika sklepu, zlecenie projektu logo, dodatkowe funkcjonalności) będą pobierane dodatkowe opłaty.
-
Czy mogę liczyć na bezpłatne wsparcie techniczne?
Tradoro udostępnia użytkownikowi system do tworzenia i zarządzania sklepem internetowym, dba o jego aktualizacje oraz oferuje darmowe wparcie techniczne. Każdy, kto będzie miał problemy lub zapytania dotyczące funkcjonalności swojego pakietu abonamentowego – może skorzystać z kontaktu telefonicznego lub mailowego z naszym zespołem Biurem Obsługi Klienta (link do strony kontaktu).
-
Czy mogę kupić licencję na oprogramowania i nie płacić abonamentu?
Smart Developers Sp. z o.o. – jedyny właściciel nie przewiduje możliwości wykupienia licencji na oprogramowanie Tradoro. System jest dostępny dla wszystkich w formie rocznego pakietu abonamentowego, z możliwością przedłużenia usługi na kolejne 12 miesięcy.
-
Czy sam muszę wykupić domenę, na której będzie widniał mój sklep?
Tradoro zapewnia wszystkim w pełni kompleksową usługę. Udostępnia wszystkie narzędzia niezbędne do właściwego założenia i skutecznego zarządzania sklepem internetowym. Możesz więc podpiąć swój sklep pod naszą domenę systemową www.nazwasklepu.tradoro.pl lub dodać własną. W przypadku posiadania własnej domeny możesz samodzielnie przekierować ją na Tradoro. Pomoże Ci w tym przejrzysta instrukcja „krok po kroku” dostępna w nadrzędnym Panelu Klienta.
-
Czy abonament uwzględnia również hosting dla mojego sklepu?
Tak – wszystkim sklepom założonym w naszym systemie zapewniamy hosting w ramach zakupionej usługi (wybranego pakietu abonamentowego).
-
Na rynku jest dużo innych rozwiązań e-commerce. Dlaczego Wy?
Obecne na rynku oprogramowania do tworzenia sklepów w sieci oferują głównie tylko proste funkcjonalności – dodawanie produktów, edytowanie danych klienta, automatyczne powiadomienia e-mail. Przedsiębiorca sam musi zająć się zakupem domeny, miejsca na serwerze, wynajęciem grafika, administratora. Tradoro nie zostawi Cię z tymi problemami. Wielu z naszych klientów to początkujący przedsiębiorcy, którzy dopiero rozpoczynają prowadzenie biznesu w sieci. Dzięki prostemu i funkcjonalnemu panelowi administracyjnemu samodzielnie utworzysz sklep z domeną, hostingiem i atrakcyjną grafiką. Witryna jest łatwa do pozycjonowania i wyposażona w mechanizm automatycznego pozycjonowania produktów w wyszukiwarkach. Nawet program do fakturowania jest już w Twoich rękach – wystarczy poświęcić chwilę na ustawienie danych oraz wgranie logotypu, by wystawiać faktury.
Poza wymienionymi rewolucyjnymi funkcjonalnościami, sklepikarz buduje zaufanie do swojej witryny poprzez system komentarzy klientów, a kupujący robi zakupy we wszystkich sklepach na platformie, używając jednego loginu i hasła. Wystarczy jeden login, aby zarządzać kilkoma sklepami na platformie z każdego miejsca na świecie poprzez Internet – nie ma konieczności instalowania jakichkolwiek programów. Całkowitą nowością jest też wsparcie pozycjonowania – każdy użytkownik Tradoro może wymienić się linkami z innymi sklepami, zwiększając tym samym siłę pozycjonowania i widoczność własnej witryny. Możliwe jest zatem pokazywanie na swojej stronie zaprzyjaźnionych sklepów i automatyczne pojawianie się na ich stronach bez czasochłonnego i nerwowego poszukiwania partnerów. W ten sposób budujemy wokół siebie społeczność sprzedażową. Taka grupa ma znacznie większe szanse przebicia przez konkurencję i korzystania z ogromnej bazy doświadczeń.
-
Podpisałem umowę, otrzymałem dostęp do panelu administracyjnego – od czego zacząć, aby sklep zaczął działać?
Gratulujemy! Jesteś już pełnoprawnym użytkownikiem systemu Tradoro. Możesz już utworzyć swój własny sklep i zacząć na nim zarabiać. Zaloguj się na swój panel administracyjny i rozpocznij przygodę z Nami od zapoznania się z podręcznikiem opisującym wszystkie funkcjonalności panelu (link do pobrania podręcznika)
Przy pierwszym wejściu zachęcamy do ustawienie podstawowych parametrów:
Dodaj pierwszy produkt,
Ustaw wygląd sklepu,
Wpisz podstawowe dane,
Ustaw parametry ogólne.
Przy kolejnych losowaniach na stronie głównej panelu znajdziesz informacje o nowych użytkownikach sklepu i złożonych zamówieniach. Strona startowa pokazuje również statystyki, dotyczące ilości oraz wartości zamówień, z podziałem na określone dni i miesiące.
W kolejnych etapach pracy dodasz resztę produktów, zintegrujesz je z aukcjami Allegro, porównywarkami cen i systemami płatności, dodasz podstrony i widżety, które będą widoczne na stronie głównej.
Stworzenie profesjonalnego sklepu zajmie Ci trochę czasu, jednak jeśli chcesz, aby przyciągnął jak największą grupę klientów – musi dawać poczucie estetycznego, uporządkowanego, w którym klient szybko znajdzie interesując go informacje i produkty.
-
Czy muszę instalować jakieś dodatkowe oprogramowanie, aby mieć dostęp do panelu administracyjnego?
Nasz system umożliwia Ci korzystanie z panelu i zarządzanie sklepem, bez względu na miejsce, w którym się znajdujesz. Potrzebujesz jedynie dostęp do komputera i Internetu. Za pomocą loginu i hasła skorzystasz ze wszystkich funkcjonalności, które w ramach pakietu zapewnie Ci Tradoro.
-
Czy wraz z panelem administracyjnym otrzymam konto pocztowe?
Od samego początku istnienia naszym założeniem było stworzenie kompleksowej usługi e-commerce.
Tradoro wyposażył Cię więc w możliwość obsługi bezpłatnego jednego, lub wielu kont pocztowych. W ramach wybranego pakietu abonamentowego, możesz stworzyć własny adres pocztowy we własnej domenie, na której stoi Twój sklep (np. biuro@nazwasklepu.pl).
-
Co w sklepie zrobię samodzielnie a w czym musi mi pomagać specjalista – grafik, programista, pozycjoner?
System Tradoro został tak opracowany, aby każdemu użytkownikowi pozwolić na samodzielne założenie i zarządzanie sklepem internetowym. Jeśli nie potrzebujesz sklepu stworzonego na indywidualne zamówienie, ze wszystkim poradzisz sobie samodzielnie. Dostępne w panelu funkcjonalności są intuicyjne i proste w obsłudze. Każdy, kto na co dzień korzysta z Internetu, bez problemu poradzi sobie z ich administrowaniem.
Jeśli nie będziesz pewien niektórych funkcji, zajrzyj do naszego podręcznika (link do pobrania)- tam znajdziesz szczegółowo rozpisane wszystkie funkcjonalności. W przypadku pytań zachęcamy również do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta (link do strony kontaktu).
-
Czy mogę zarządzać swoim sklepem, jeśli jestem za granicą?
Oczywiście – pomyśleliśmy nie tylko o prostocie, ale również o wygodzie naszych użytkowników. Do administrowania sklepem potrzebujesz jedynie dostępu do Internetu, login i hasła użytkownika. Możesz zarządzać sklepem z dowolnego miejsca, w którym się obecnie znajdujesz.
-
Czy mogę dowolnie zmieniać wygląd sklepu?
System Tradoro daje Ci niespotykany dotąd wybór profesjonalnych i estetycznych szablonów. Możesz dobrać grafikę i tło pod asortyment Twojego sklepu. Podgląd roboczy pokaże Ci, jak zmienione właśnie tło komponuje się z witryną Twojego sklepu. Możesz również samodzielnie wgrać swoje indywidualne tło, styl środka i logo - bez dodatkowych opłat! W jednej chwili możesz odświeżyć witrynę sklepu lub zmienić ją całkowicie.
-
Chcę, aby sklep miał indywidualną szatę graficzną. Czy mogę ją zamówić?
Jeśli chcesz, aby Twój sklep posiadał indywidualną, niepowtarzalną szatę graficzną możesz zwrócić się do nas o jej wykonanie. Nasi wykwalifikowani graficy wykonają ją dla Ciebie, w ramach usług dodatkowych.
-
Mam dużo podobnych do siebie produktów. Czy każdy z nich muszę umieszczać w sklepie oddzielnie?
Jeśli posiadasz produkty o zbliżonych właściwościach, w każdej chwili możesz je sklonować. Unikniesz tym samym pracochłonnego dodawania każdego z osobna. Funkcja daje również możliwość edycji produktu – przed i po umieszczeniu go w Twoim sklepie.
-
W asortymencie sklepu posiadam kilka produktów o różnych rozmiarach i kolorach. Czy muszę każdy rodzaj dodawać jako oddzielny?
Jeśli Twoje produkty posiadają różne cechy, np. sprzedawany T-shirt dostępny jest w różnych kolorach (żółtym, zielonym, czerwonym) i rozmiarach (S, M, L, XL), możesz je sklasyfikować. Utwórz nowy zestaw odmian (np. T-shirt Nike), określ jego definicję (rozmiar, kolor) oraz wartość definicji (S,M,L, XL i żółty, zielony, czerwony). Dzięki temu unikniesz zbytniego rozdrobnienia wystawianych produktów oraz ułatwisz zakupy Klientowi.
-
Podejrzewam, że jeden z klientów jest nieuczciwym konkurentem. Co mogę zrobić, żeby zapobiec jego dalszym działaniom?
Jeśli zauważyłeś, że działanie klienta jest nieuczciwe i sprzeczne z zasadami współpracy, w każdej chwili możesz go umieścić na liście osób zablokowanych. Zamieść komentarz, z jakiego powodu blokujesz daną osobę oraz odblokuj ją, kiedy będziesz uważał za stosowne. Zablokowany użytkownik nie może dokonywać zakupów w Twoim sklepie ani wystawiać komentarzy.
-
Posiadam grono stałych klientów, którym chce przyznać określony rabat. Czy każde złożone zamówienie muszę modyfikować ręcznie?
Możesz stworzyć grupę klientów, nazwać ją, przyznać określony rabat i przyporządkować do danej osoby. Wówczas Klient, którego zakwalifikujesz do określonej grupy, po zalogowaniu w Twoim sklepie będzie widział ceny pomniejszone o wartość przyznanej mu zniżki. Te ceny będą również widoczne w złożonym zamówieniu, wraz z oznaczeniem, w której grupie Klientów się znajduje.
-
Czy wraz z abonamentem otrzymuję hosting dla swojego sklepu?
Każdy użytkownik, niezależnie od pakietu abonamentowego, który wybierze otrzymuje bezpłatny hosting sklepu lub sklepem, których jest właścicielem.
-
Jak podpiąć nową domenę do mojego sklepu?
Poniżej znajdują się proste wskazówki, w jaki sposób krok po kroku możesz dodać własną domenę.
Krok 1 * Zaloguj się do panelu klienta na stronie usługodawcy, u którego wykupiłeś domenę (np: nazwa.pl, home.pl).
* Wybierz właściwą domenę „Twoje domeny”
* Zaznacz „Zewnętrzny serwer DNS lub DNS” (zmień delegacje)
* W zależności, gdzie zakupiona była domena:
* 1 pole DNS wpisujemy: ns1.tradoro.pl
* 2 pole DNS wpisujemy: ns2.tradoro.pl
* UWAGA W przypadku, gdy korzystamy z skrzynki pocztowej w nazwa.pl,home.pl itp. zmiana DNS spowoduje brak dostępu do aktualnie używanej strony WWW i skrzynki pocztowej.
Krok 2
Dodawanie domeny w panelu administracyjnym użytkownika
* Zaloguj się, używając loginu (adres mail) i hasła użytego przy zakładaniu sklepu do panelu administracyjnego użytkownika http://konto.tradoro.pl/
* Wejdź w zakładkę ''Moje domeny''
* Kliknij ''Dodaj domenę''
* Wypełnij wymagane pola
* Zapisz zmiany
Domena jest weryfikowana przez naszych pracowników w ciągu 24 godzin.
-
Ile domen może być przypisanych do sklepu? Czym jest domena główna?
Tzw. Parkowanie domen to przypisanie wielu domen do jednego miejsca na serwerze. Do swojego sklepu możesz przypisać dowolną ilość domen. Często słyszy się opinię, że im większa liczba domen „podpiętych”, tym sklep jest łatwiejszy do zlokalizowania w sieci. Zdarza się, że sklepy zapobiegawczo rejestrują kilka wariantów, wybierając intuicyjnie te, które klient wpisze w wyszukiwarkę, szukając przedmiotów z tej samej kategorii. Takie działanie przynosi właściwy efekt, ale dopiero wówczas, gdy wybrane domeny zostaną prawidłowo skonfigurowane. Panel administracyjny Tradoro umożliwia Ci właściwe przypisanie dowolnej liczby domen oraz ustawienie jednej – głównej. Dzięki temu, poboczne domeny przekierują Twojego klienta do jednaj, na której stoi Twój sklep.
-
Czy Tradoro zapewnia pozycjonowanie mojego sklepu?
System Tradoro i sklepy na nim umieszczone są automatycznie optymalizowane i pozycjonowane w taki sposób, aby ułatwić wyszukiwarkom odnalezienie Twojego sklepu i jego asortymentu w sieci. Do każdej podstrony i każdego wystawionego w sklepie produktu możesz samodzielnie dodać słowa kluczowe, opisy meta, które znacznie poprawią pozycję Twojego sklepu w wyszukiwarkach.
W panelu administracyjnym znajdziesz sekcję Pozycjonowanie, w której możesz ustawić pod pozycjonowanie stronę główną, opisy meta i słowa kluczowe wszystkich kategorii produktów oraz sprawdzić pozycję trzech głównych fraz kluczowych w wyszukiwarce Google.
-
Czy mogę zmienić pakiet abonamentowy w dowolnym momencie?
System Tradoro przewidział następujące pakiety abonamentowe SILVER, GOLD,VIP i PLATINUM, różniące się poszczególnymi funkcjonalnościami oraz ceną. Każdy użytkownik Tradoro w dowolnym momencie współpracy może zmienić pakiet abonamentowy z niższego na wyższy. Dopłaca wówczas różnicę kwotową. Nie jest natomiast możliwa zmiana opcji wyższej na niższą.
-
Czy mogę zawiesić usługę na jakiś czas?
Jeśli na jakiś czas chcesz zawiesić działalność sklepu, w każdej chwili możesz go wyłączyć. Klienci, z zastępstwie witryny sklepu będą widzieli wówczas informację, którą samodzielnie wpiszesz w ustawieniach podstawowych sklepu. Nie będą mieli również możliwość zakupu Twoich produktów. Zawieszenie usługi nie zwalnia z naliczania opłaty abonamentowej.
-
Chciałbym zlikwidować sklep. Jak wypowiedzieć umowę i dopełnić wszystkich formalności?
Tradoro udostępnia bezpłatny 14-dniowy test wszystkich funkcjonalności systemu. Dzięki temu możesz sprawdzić możliwości wszystkich pakietów a następnie wybrać ten, który najbardziej odpowiada potrzebom Twojego sklepu. Za każdą usługę obowiązują opłaty abonamentowe – pobierane z góry za roczną współpracę. Nie możesz więc wypowiedzieć umowy przed upływem tego okresu i domagać się zwrotu wpłaty.
-
Posiadam kilka aktywnych kont na Allegro. Czy system obsługuje wszystkie aukcje?
System umożliwia Ci pełną integrację z portalem aukcyjnym Allegro. Jeśli posiadasz kilka kont, na których sprzedajesz swoje produkty, możesz je wszystkie zintegrować i zarządzać nimi za pośrednictwem panelu Tradoro. Każdy, kto choć raz handlował na aukcjach internetowych wie, ile czasu zajmuje ręczne wystawianie poszczególnych przedmiotów. Zadbaliśmy o to, aby znacząco uprościć ten proces. W panelu, przy każdym produkcie posiadasz gotowy szablon aukcji z wyglądem Twojego sklepu, opisem produktu i jego zdjęciami.
-
Czy wystawiając przedmioty na Allegro, mogę korzystać z prywatnego konta?
Możesz wystawiać przedmioty również ze swojego prywatnego konta. Nie ma obowiązku zakładania odrębnego konta firmowego. Jednak w takim przypadku trudniej będzie Ci udowodnić, że wystawiane produkty nie pochodzą ze sprzedaży prywatnej, którą zakończyłeś wraz z rozpoczęciem działalności handlowej.
-
Czy mogę zlecić wprowadzenie zmian w funkcjonalności panelu administracyjnego?
Naszym celem jest zrzeszanie wszystkich przedsiębiorców, których sklepy stoją na platformie Tradoro. Dzięki temu powstanie szeroka społeczność e-commerce, w której Sprzedawcy będą mogli wymieniać się opiniami o klientach, doświadczeniem a w razie wspólnej chęci wprowadzenia nowej funkcjonalności, zgłaszać jej projekt do nas. Nasi specjaliści stworzą ją na potrzeby użytkowników.
Jeśli natomiast Twoja potrzeba zmiany panelu administracyjnego jest indywidualna – wówczas możesz ją zlecić naszym programistom i grafikom – wykonają ją dla Ciebie w ramach dodatkowych usług.
-
Jakie są DNS serwerów Tradoro?
ADRES: ns1.tradoro.pl IP:178.33.51.133
ADRES: ns2.tradoro.pl IP:178.33.51.136
-
Czy mogę zrobić kopię zapasową sklepu?
Nie. System ze względów bezpieczeństwa nie zezwala na samodzielne wykonywanie kopii sklepu. Nie musisz się jednak obawiać. Nasz dział techniczny czuwa nad wszystkimi aspektami, również wykonując kopie bezpieczeństwa na wypadek nieprzewidzianych okoliczności.
-
Czy samodzielnie mogę zwiększyć widzialność sklepu w wyszukiwarkach?
Silnik Tradoro, na którym postawiony jest Twój sklep jest w pełni zoptymalizowany, przyjazny wyszukiwarkom internetowym. Został tak opracowany, aby Twój sklep „pozycjonował się sam” i zajmował korzystną pozycję w sieci. Możesz również dodatkowo samodzielnie promować sklep.
Na rynku istnieje wiele firm zajmujących się profesjonalnym pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarkach. Jeśli zakładasz swój pierwszy e-sklep i na początku chciałbyś zwiększyć jego widzialność w sieci, możesz spróbować zrobić to samodzielnie. Poniżej znajdziesz poradnik, zawierający wskazówki, które narzędzia i techniki są najczęściej wykorzystywane wśród właścicieli e-sklepów.
Celem sklepu internetowego jest sprzedaż jak największej ilości oferowanych produktów i usług. Pozycjonowanie - przemyślane i dobrze opracowane, w bardzo dużym stopniu ten proces wspiera.
Coraz więcej firm nie potrafi sobie wyobrazić istnienia w sieci, bez odpowiedniego wsparcia pozycjonera. Mają świadomość, że dobre miejsce w wyszukiwarkach to klucz do zdobycia klienta. Przeciętny użytkownik przegląda maksymalnie 30 pozycji, które były wynikiem szukanej przez niego frazy. Pozycjonowanie odniesie skutek wówczas, jeśli znajdziesz się właśnie wśród nich, albo najlepiej w pierwszej dziesiątce na kluczowe dla Ciebie frazy.
Pozycjonowanie to wszystkie te działania, które zmierzają do wypromowania strony internetowej na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych wyrażeń kluczowych.
Na skuteczne pozycjonowanie składają się głównie następujące elementy:
1. Słowa kluczowe (keywords)
Są to pojedyncze wyrazy bądź frazy, które jak najtrafniej opisują tematykę Twojej strony.
Ich wartość jest nieoceniona przy badaniu skuteczności pozycjonowania. Przede wszystkim muszą być zgodne z zapytaniami, jakie użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę szukając produktów, takich jak Twoje. Ważne jest również, abyś nie powtarzał ich w opisach meta produktów i nie przesadzał z ilością. Optymalnie, liczna słów kluczowych nie powinna przekraczać trzech.
2. Wybór domeny dla sklepu
Według ekspertów nazwa domeny powinna być krótka, odnosić się do nazwy lub asortymentu sklepu i być łatwa do zapamiętania. Nie bez znaczenia jest też rodzaj domeny. Na rynku polskim najbardziej wartościowe są te z rozszerzeniem .pl. Należy unikać stosowania polskich znaków, które nie są odczytywane przez niektóre wyszukiwarki. Jeśli chcesz, aby sklep był postawiony na własnej domenie, nie zwlekaj z jej rejestracją i zaindeksowaniem. Zamierzony cel osiągniesz, jeśli zamieścisz na niej choć kilka podstawowych informacji. Pamiętaj, że w sieci liczy się wiek domeny. Im jest starsza, tym bardziej wartościowa dla wyszukiwarek.
3. Przyjazne linki
Przyjazne linki to takie, które pozbawione są kodowania w adresach URL parametrów w bezpośredni sposób .
Przykład nieprzyjaznego linku, który przeszkadza robotom w indeksowaniu strony i powoduje jego nieczytelność:
http://www.nazwa twojej domeny.pl/articlesList.php?action=show&subcatid=70
Przykład przyjaznego linku:
http://nazwa twojej domeny.pl/odziez-obuwie-dodatki-obuwie-damskie-obuwie-domowe-damskie-pantofle-damskie-wsuwane/
System Tradoro jest przyjazny wyszukiwarkom. Tworzy bowiem linki, które są łatwe do odczytania, zarówno przez wyszukiwarkę jak i każdego użytkownika oraz zamieszcza słowa kluczowe, zwiększając tym samym siłę pozycjonowania Twojego sklepu.
4. Optymalizacja strony
To dostosowanie treści i kodu strony internetowej, aby była lepiej zauważalna w sieci. Optymalizację strony można podzielić na: optymalizację kodu oraz optymalizację treści. Pierwsza wymaga integracji w skrypt (w Tradoro zadanie to realizowane jest przez naszych programistów i pozycjonerów), drugą możesz zarządzać sam i od tego, w jaki sposób wpiszesz treść na każdej stronie Twojego sklepu będzie zależało, jak strona będzie widzialna w sieci.
W tytuł (title) wpisz najważniejsze słowa kluczowe, które będą pozycjonować Twoją stronę. Tytuł powinien być prosty i niezbyt długi.
W opisie strony (description) scharakteryzuj zawartość strony używając słów kluczowych. Pamiętaj o przestrzeganiu zasad ortografii i stylistyki. Najlepiej będzie, jeśli każdy opis Twojej strony będzie unikalny. Description nie ma bezpośredniego wpływy na pozycjonowanie, ale jest narzędziem uzupełniającym, o którym warto pamiętać.
W przypadku optymalizacji pod kątem wyszukiwarki, często polega ona na wprowadzeniu modyfikacji w określonych częściach strony. Często się zdarza, że nawet niewielkie zmiany mogą przyczynić się do zwiększenia widzialności w wyszukiwarce.
5. Wymiana linków
System wymiany linków ma na celu podniesienie naszej pozycji w wyszukiwarce, głównie Google. W Internecie można znaleźć szereg firm zajmujących się wzajemnym pozycjonowaniem między witrynami internetowymi. Oferują one program, który polega na wzajemnej wymianie linkami między stronami WWW, które nie są dla siebie konkurencją.
Sprawdzanie skuteczności pozycjonowania
Aby dowiedzieć się, czy Twoje prace nad zwiększeniem widzialności sklepu w sieci przyniosły oczekiwane efekty, w każdej chwili możesz sprawdzić wyniki w sekcji Statystyki w panelu administracyjnym sklepu. Dowiesz się o ilości i źródle odwiedzin, przeanalizujesz najczęściej oglądane i zamawiane produkty. Poziom udostępnionej przez nas opcji wglądu w statystyki jest innowacyjny i nie spotkany w żadnym innych systemie do zarządzania sklepem internetowym.
-
Czy mogę zarabiać na poleceniu systemu Tradoro? Czy posiadacie system partnerski?
Nasza oferta partnerska skierowana jest do:
Resellerów - twórców stron oraz sklepów internetowych, agencji interaktywnych, agencji marketingowych, managerów sprzedaży w sieci, administratorów sieci, freelancerów, firm zajmujących się SEO i SEM. Internetowych porównywarek cen – portali, na których zamieszczane są oferty sklepów internetowych oraz komentarze do produktów.
Operatorów płatności elektronicznych – firm świadczących usługi płatnicze za pośrednictwem Internetu.
Jeśli na co dzień zajmujesz się tworzeniem stron internetowych, wykonujesz projekty graficzne, posiadasz własną agencję interaktywną, jesteś handlowcem i chcesz pozyskiwać Klientów z zakresu e-commerce – zarejestruj się w systemie partnerskim Tradoro– www.tradoro.pl/reselling . Otrzymasz swój indywidualny kod resellerski, po którym system Tradoro rozpozna Twojego Klienta. Każdy Klient, który umieści Twój kod promocyjny w formularzu zamówienia usługi, otrzyma 10% upust na zakupioną usługę.
Proponujemy prosty i atrakcyjny system prowizyjny - za każdego pozyskanego Klienta-Sprzedawcę, który opłaci wybrany pakiet na platformie Tradoro, otrzymasz 10% wartości jego wpłaty. Jeśli Klient przedłuży z nami współpracę o kolejny rok – zyskasz dodatkowe 10% jego wpłaty.
Każdy Reseller może być pewny, że polecana przez niego usługa RedFox24 oznacza oszczędności dla jego Klienta – Oferta Tradorojest atrakcyjna cenowo i zawiera hosting oraz domenę na platformie Tradoro. Reseller może dodatkowo wykonywać dla swojego Klienta prace graficzne, które w prosty sposób można zaimplementować do systemu Tradoro. Jest to łatwe rozwiązanie zarówno dla Klienta, jak i dla Resellera.
Realizuj projekty Klienta i umieść jego sklep na naszej platformie - innowacyjność i łatwość obsługi Tradoro sprawi, że szybko zdobędziesz stałych, usatysfakcjonowanych Klientów oraz zyskasz dodatkowe źródło dochodu.
-
Jakie informacje muszą być umieszczone na stronie mojego sklepu?
Przepisy ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną szczegółowo określają, jakie informacje są niezbędne do umieszczenia na stronie Twojego sklepu. Należą do nich: - imię i nazwisko (w przypadku, gdy właściciel sklepu jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą)
- nazwa firmy
- dane adresowe
- REGON, NIP, ewentualnie KRS
- oznaczenia sądu rejestrowego
- dane kontaktowe (do podstawowych danych adresowych, poza pocztą elektroniczną należy dodać numer telefonu. Taki obowiązek nadaje orzecznictwo Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości)
- wysokość kapitału w spółce akcyjnej i komandytowo-akcyjnej
Treść ustawy o swobodzie działalności gospodarczej jest dostępna na http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=WDU20041731807
Treść ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną jest dostępna na: http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20021441204&type=3&name=D20021204Lj.pdf
-
Jakie prawa ma klient mojego sklepu internetowego?
Musisz pamiętać, że klient, który dokonuje zakupu w sklepie internetowym ma szersze uprawnienia niż klient tradycyjnego sklepu. Klientowi przysługuje dodatkowa ochrona w postaci odstąpienia od umowy, bez podawania przyczyny. W tym celu musi złożyć odpowiednie oświadczenie w formie pisemnej, w terminie 10 dni od otrzymania towaru bądź zawarcia umowy. Są jednak wyjątki, które dotyczą np. rozpakowanej płyty CD, kasety video, oprogramowanie komputerowe czy żywności – tych zwrócić do e-sklepu nie można.
-
Czy umieszczenie regulaminu na stronie sklepu jest obowiązkowe?
Regulamin sklepu normuje warunku handlowe, dlatego jest niezbędny w każdym sklepie internetowym. Powinien być napisany prosto i przejrzyście, w sposób zrozumiały dla Klienta. Warto zawrzeć w nim wszystkie niezbędne elementy – dzięki temu unikniesz problemów przy ewentualnych sporach z Kupującym. Nie ukrywaj także tych warunków, które są korzystne dla klienta a uciążliwe dla Ciebie. Możesz jedynie zaszkodzić sobie lub zostać narażony na kary ze strony Federacji Konsumenta, która coraz częściej analizuje sklepy internetowe. Jeśli np. nie umieścisz obowiązkowej informacji o możliwości zwrotu towaru bez podawania przyczyny w ciągu 10 dni od otrzymania towaru, wówczas termin ten może przedłużyć się nawet do 3 miesięcy. Szczegółowo mówi o tym ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny: „Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia
od umowy, bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie rozpoczyna się. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w terminie dziesięciu dni od uzyskania informacji o prawie odstąpienia. Konsument nie może jednak z tego powodu odstąpić od umowy po upływie trzech
miesięcy od jej wykonania.”
Podstawowe elementy, jakie powinny być zamieszczone na stronie to:
- rodzaj i zakres świadczony usług
- warunki składanie zamówienia
- sposób realizacji zamówienia
- warunki gwarancji
- warunki reklamacji
- warunki zwrotu
- klauzura dotycząca przetwarzania danych osobowych
System Tradoro, aby ułatwić współpracę między Sprzedającym a Klientem, wprowadził obowiązek potwierdzenia regulaminu sklepu w koszyku zakupów. Dzięki temu Klient ma świadomość warunków zakupu, a Ty możesz być spokojny, bo wyraził zgodę na wszystkie ustalenia.
-
Kiedy Klient nie ma prawa do zwrotu zakupionego towaru?
Są sytuacje, kiedy klient nie ma prawa do zwrotu zakupionego towaru. Dzieje się tak w przypadku:
- dostarczania prasy
- zakupu nagrań audio i wizualnych bez oryginalnego opakowania
- umów dotyczących świadczeń podanych w cenie zależnej wyłącznie od cen na rynku finansowym - świadczenie usług już rozpoczętych, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu 10 dni na odstąpienie od umowy
- świadczeń realizowanych na wyłączne zamówienie
- przedmiotów, które ulegają szybkiemu zepsuciu
- sprzedaży gier i zakładów wzajemnych.
-
Czego może żądać klient, który reklamuje wadliwy towar?
Klient może złożyć reklamacje już wtedy, kiedy uzna, że zakupiony przez niego towar jest niezgodny z zawartą umową.
W przypadku złożenia reklamacji, klient może żądać, aby: - towar, który okazał się wadliwy został zwrócony
- towar został wymieniony na nowy
- sprzedawca obniżył jego cenę
- sprzedawca zwrócił pieniądze.